Gimnastyka kobiet w ciąży

Czy wiesz, że poród to wysiłek, który można porównać do 40-50 km maratonu?
Warto się zatem do niego odpowiednio przygotować!

Aktywność fizyczna w ciąży to bardzo ważny element przygotowania
do porodu i macierzyństwa.

Dzięki prawidłowo dobranym ćwiczeniom ruchowym u kobiet w ciąży zapobiega się między innymi zastojom żylnym, obrzękom, kurczom łydek czy dolegliwościom bólowym kręgosłupa.
Regularne ćwiczenia oddechowe, przede wszystkim ćwiczenia torem brzusznym, mają pozytywny wpływ na wydolność układów krążeniowego i oddechowego. To w konsekwencji prowadzi do lepszego dotlenienia organizmu matki oraz dziecka. Wzrost przemiany materii zapobiega nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej, co w efekcie daje mniejszy przyrost masy ciała przyszłej mamy.
Dzięki regularnej gimnastyce kobiety przechodzą łatwiej i mniej boleśnie poszczególne fazy porodu.
Widoczny jest także pozytywny wpływ ćwiczeń fizycznych w okresie połogu.
Ciężarne, które uprawiały sport w czasie ciąży szybciej dochodzą do siebie po porodzie oraz odzyskują sprawność fizyczną
i  psychiczną. Ponadto noworodki, których matki uprawiały aktywność fizyczną w ciąży zyskują większą liczbę punktów wg skali Apgar w porównaniu do dzieci kobiet niećwiczących.

Nauka technik relaksacyjnych i odpowiednie dozowanie ćwiczeń fizycznych pozwolą kobiecie na zachowanie dobrej sprawności
w czasie ciąży, a także okresie połogu.

Aktywność fizyczna wywiera także pozytywny wpływ na psychikę kobiety – obniża napięcie związane z  porodem, wpływa na lepsze samopoczucie
i często pozwala na rezygnację ze środków farmakologicznych w trakcie porodu.

Celem ćwiczeń w czasie ciąży jest uczynienie tych najważniejszych dziewięciu miesięcy najpiękniejszymi w życiu przyszłej mamy.

  • Gimnastyka indywidualna (60 min)  Cena: 50 zł

Należy pamiętać, iż przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń należy się skonsultować z lekarzem ginekologiem w celu wykluczenia przeciwwskazań do rozpoczęcia gimnastyki w ciąży.

Do sytuacji, które uniemożliwiają podjęcie aktywności fizycznej w ciąży należą:

  • krwawienia z dróg rodnych,
  • zagrażający poród przedwczesny,
  • ciąża mnoga (wielopłodowa),
  • zagrażające poronienie,
  • choroby nerek, tarczycy,
  • ciężka anemia,
  • cukrzyca,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • gestoza ( stan przedrzucawkowy i rzucawka),
  • łożysko przodujące zupełnie,
  • przedwczesne pęknięcie pęcherza płodowego,
  • zaburzenia tętna płodu,
  • gorączka.

Zalety:
Skóra:
-poprawa elastyczności, jędrności i wyglądy skóry
-poprawa w wydalaniu produktów przemiany materii

Układ mięśniowy
-zapobieganie płaskostopiu
-zapobieganie pogłębiania się lordozy lędźwiowej i kifozy piersiowej
-łagodzenie bólu kręgosłupa w poszczególnych jego odcinkach
-zapobieganie przemieszczaniu się i obniżaniu narządów rodnych

Układ kostno-stawowy
-zwiększa elastyczność i wytrzymałość aparatu więzadłowego oraz stopień ruchomości w stawach

Układ krążenia
-zmniejszenie obrzęków i skurczów kończyn dolnych
-zapobieganie żylakom i zakrzepicy żylnej nóg
-zwiększenie ogólnej ilości hemoglobiny we krwi
-lepiej dotlenione łożysko

Układ pokarmowy:
-zapobieganie zaparciom
-wzrost przemiany materii
-zmniejszenie odczucia zgagi

Układ nerwowy
-działa uspokajająco na matkę i dziecko
-poprawa jakości snu
-obniżenie napięcia związanego z porodem
-lepsze samopoczucie w ciągu dnia
-mniejsza potrzeba uśmierzania bólu środkami farmakologicznymi

Większa świadomość swojego ciała
Krótsza akcja porodowa
Mniej powikłań poporodowych
Szybsza odbudowa sił po porodzie
Zapobieganie wysiłkowemu nietrzymaniu moczu

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close